مشکلات سئو
مشکلات سئو بدون شک هميشه بسياري از مديران وب را آزار داده است. بسياري از اين افراد به دليل عدم توانايي در حل مشکلات سئو سايت خود ، ممکن است نتوانند کار خود را در دنياي آنلاين ادامه دهند. اين امر باعث شد که تهيه يک مقاله آموزشي کامل و جامع براي تحقيق و حل مشکلات سئو براي شما عزيزان و همراهان seoedu ضروري بدانيم.
امروزه اجراي برنامه هاي اجتماعي و دقيق SEO يکي از مهمترين موارد براي رتبه بندي وب سايت است. اگر وب سايت خود را بهينه نکرده ايد و هنوز در اين فعاليت ها شرکت نکرده ايد ، قطعاً سايت هاي رقيب شما از شما جلوتر خواهند بود. البته قبل از اينکه بتوانيد مشکلات مربوط به بهينه سازي وب سايت خود را حل کنيد ، بايد اصل SEO را درک کنيد.
اين موضوع آنقدر مهم است که اخيراً بحث سئو به سايت محدود نمي شود و فراتر از آن رفته است و مسائلي مانند سئو اينستاگرام نيز در زمينه فروش و اينترنت وارد ميدان رقابت شده اند ، خالي از لطف نيست که در راستاي سئو ، جستجوگرها با اينستاگرام seoedu را بياموزيد.
ما مي توانيم سئو را ترکيبي از بهترين روشهاي مورد تأييد موتورهاي جستجو بدانيم.
همچنين ، در بسياري از موارد ، رتبه بندي وب سايت به دليل عدم استفاده از بهترين روش ها ، مي تواند به طور تصادفي مشکل ساز شود. در نتيجه ، در اين مقاله مي خواهيم اشتباهات سئو را که گاهي در وب سايت ها ديده مي شود ، بررسي کنيم. اما همچنين مي توانند بسيار مخرب باشند. اگر مرتکب اين اشتباهات شويد ، مي توانيد آنها را اصلاح کنيد و اگر قبلا مرتکب نشده ايد ، با خواندن اين مقاله مي توانيد از بروز چنين مشکلاتي جلوگيري کنيد.
مشکل 1: نمايه سازي نادرست صفحات شما
ماهيت مشکل: همه ما مي خواهيم گوگل براي صفحات ما رتبه بالاتري داشته باشد. اما گوگل فقط مي تواند محتوايي را که ربات هايش به آن دسترسي دارند رتبه بندي کند. بهترين راه براي بررسي اينکه آيا در نمايه سازي صفحات ما مشکلي وجود دارد ، استفاده از Google Search Console است.
به سادگي حذف برچسب هاي noindex از صفحات موردنظر يا قرار دادن آن صفحات در robots.txt و دادن زمان به گوگل براي بررسي سايت منجر به نمايه سازي اين صفحات توسط موتورهاي جستجو و رتبه بندي در نتايج مي شود. نشان داده شود. اگر در مورد مسائل SEO در وب سايت خود به طور کامل تحقيق کرده ايد و همچنين از نمايه سازي کامل وب سايت خود مطمئن هستيد ، بايد اين احتمال را داشته باشيد که وب سايت شما توسط Google به طور دستي تحريم شده باشد. بودن!
مي توانيد وب سايت خود را با ارزيابي کامل به حالت اوليه خود برگردانيد. با استفاده از ابزار ارزيابي مي توانيد يک برنامه بهداشتي و درماني SEO وب سايت خود را با تمام صفحات نمايه شده دريافت کنيد يا خير.
همچنين مي توانيد ببينيد که چه صفحاتي مطابق با بهترين روشهاي Google طراحي نشده اند و در کدام صفحات دستورات يا نشانه هاي مناسب ربات وجود ندارد. شما معمولاً بايد هر ماه وب سايت خود را از نظر وجود اين مشکلات بررسي کنيد.
مسئله 2: عبارات کليدي مشابه
وقتي برخي از بازارياب ها سعي مي کنند موضوعي را به طور گسترده پوشش دهند ، باعث مي شود محتوايي که ارائه مي دهند بسيار شبيه به هم باشد که کم و بيش هدف کلمات کليدي باشد. سرانجام ، صفحات مختلف در يک سايت براي رتبه بندي کلمه کليدي با يکديگر رقابت مي کنند. در نتيجه ، احتمال دارد به رتبه بندي صفحه آسيب برساند.
اين مشکل آنقدر پيچيده است که بايد مقاله جداگانه اي در مورد آن نوشت! شناسايي اين بخش از مشکلات سئو کار چندان آسان نيست. اين مسئله بايد بلافاصله با ارزيابي محتوا با استفاده از Keyword Reviewer برطرف شود.
با استفاده از ابزار تحليل کليد واژه ، مي توانيد در ساختار زير به اطلاعات مربوط به عبارت مورد نظر خود دسترسي پيدا کنيد (اين ابزار به عنوان رديابي رتبه شناخته مي شود):
مشکلات SEO ، مشکلات بهينه سازي سايت ، مشکلات SEO را برطرف کنيد
در اين سه ستون اطلاعات مربوط به کلمات کليدي مورد نظر را در يک بخش ، يک ستون براي صفحات وب مربوط به اين کلمات کليدي و آخرين ستون مربوط به اطلاعات عمومي SEO را پيدا خواهيد کرد.
براي حل مشکلات SEO ، بايد خيلي دقيق به اين بخش نگاه کنيد و مطمئن شويد که تمام مطالب شما براي مجموعه متنوعي از کلمات کليدي است. شما بايد صفحاتي را که موضوعات مشابه را پوشش مي دهند ترکيب کنيد تا يک صفحه ايجاد کنيد و سپس از کلمات کليدي مختلف استفاده کنيد. از اين طريق مي توانيد مطمئن باشيد که ديگر مجبور نيستيد علاوه بر همه رقبا ، براي کسب رتبه با خود رقابت کنيد!
شماره 3: ساختار صفحه نامناسب براي موضوع مورد نظر شما
يک نکته مهم که همه سئوکارها بايد درمورد مسائل سئو بدانند: اگر پيوندهاي بيشتري نسبت به رقبا داريد ، ممکن است هنوز رتبه پايين تري نسبت به آنها داشته باشيد. درک اين مسئله ممکن است آسان نباشد. تعداد زيادي از افرادي که مي خواهند مشکلات SEO خود را بررسي کنند ابتدا با اين مشکل روبرو مي شوند. اما حقيقت اين است که پيوندها تنها عوامل مهم در صفحه شما نيستند!
امروز ، Google در تلاش است تا از بسياري از استراتژي هاي تأييد حرفه اي استفاده کند
منبع : seoedu.ir